وردپرس . بلاگ

wp.blog

چگونه به استوری اینستاگرام لینک اضافه کنیم؟

null
303

چرا بعضی از بیزینس‌ها مثل بمب صدا می‌کنند، اما بعضی دیگر، یک گوشه، بی سر و صدا می‌میرند؟ چرا یک برند سر زبان‌ها می‌افتد ولی یک برند دیگر، اسمش هم تابه‌حال به گوش کسی نخورده است؟گاو بنفش در کسب و کار

در این مقاله با ما همراه باشید تا برایتان توضیح دهیم، که چرا مردم حاضرند، برای برندی مثل اَپل، ساعت‌ها در صف بایستند، اما کسی دیگر برای برند نوکیا، تره هم خرد نمی کند 🙂

دلیلش واضح است. چون اَپل، یک گاو بنفش بود!

قدم اول، گاو بنفش دیگر چه سیقه‌ای است؟

شاید شما هم برایتان سوال باشد که اصلاً گاو چه ربطی به بازاریابی دارد؟ در ادامه به شما می‌گوییم…

اگر یک متخصص مارکتینگ باشید که حتماً اسم چهار P اصلی بازاریابی به گوش‌تان خورده است، اگر هم تازه با این مقوله آشنا شدید هم اشکالی ندارد. ما برای همین اینجا هستیم.

چهار P بازاریابی معمولاً آمیخته‌ای از موارد زیر هستند:

  • Product (محصول)
  • Pricing (قیمت)
  • Place (مکان توضیع)
  • Promotion (ترویج)

برای مطالعه بیشتر در این مورد می‌توانید مقاله «آمیخته بازاریابی» را مطالعه کنید.

قصه از آنجا شروع شد که سث گادین (Seth Godin)، نویسنده آمریکایی تصمیم گرفت که یک P جدید را به این مجموعه اضافه کند به اسم Purple Cow یا گاوِ بنفش و یک کتاب هم درباره آن بنویسد.

گاو بنفش ست گودین

این گاو انقدر بهش توجه شده که در مقالۀ ما تصمیم گرفته کمی مدیتیشن کند 🙂 می‌پرسید چرا؟ خیلی ساده برایتان می‌گوییم داستان از چه قرار است:

موضوع مرتبط

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

درباره تیم ما بیشتر بدانید

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

خبرنامه وردپرس

با عضویت در خبرنامه ، هر هفته یک ایمیل مفید در زمینه بازاریابی دیجیتال دریافت کنید

لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست