چرا بعضی از بیزینسها مثل بمب صدا میکنند، اما بعضی دیگر، یک گوشه، بی سر و صدا میمیرند؟ چرا یک برند سر زبانها میافتد ولی یک برند دیگر، اسمش هم تابهحال به گوش کسی نخورده است؟

در این مقاله با ما همراه باشید تا برایتان توضیح دهیم، که چرا مردم حاضرند، برای برندی مثل اَپل، ساعتها در صف بایستند، اما کسی دیگر برای برند نوکیا، تره هم خرد نمی کند 🙂
دلیلش واضح است. چون اَپل، یک
گاو بنفش بود!
قدم اول، گاو بنفش دیگر چه سیقهای است؟
شاید شما هم برایتان سوال باشد که اصلاً گاو چه ربطی به بازاریابی دارد؟ در ادامه به شما میگوییم…
اگر یک متخصص مارکتینگ باشید که حتماً اسم چهار P اصلی بازاریابی به گوشتان خورده است، اگر هم تازه با این مقوله آشنا شدید هم اشکالی ندارد. ما برای همین اینجا هستیم.
چهار P بازاریابی معمولاً آمیختهای از موارد زیر هستند:
- Product (محصول)
- Pricing (قیمت)
- Place (مکان توضیع)
- Promotion (ترویج)
برای مطالعه بیشتر در این مورد میتوانید مقاله «آمیخته بازاریابی» را مطالعه کنید.
قصه از آنجا شروع شد که سث گادین (Seth Godin)، نویسنده آمریکایی تصمیم گرفت که یک P جدید را به این مجموعه اضافه کند به اسم
Purple Cow یا
گاوِ بنفش و یک کتاب هم درباره آن بنویسد.

این گاو انقدر بهش توجه شده که در مقالۀ ما تصمیم گرفته کمی مدیتیشن کند 🙂 میپرسید چرا؟ خیلی ساده برایتان میگوییم داستان از چه قرار است:
میلاد رنجبری
مدرس دورههای استراتژی کسب و کار، فروش اینترنتی و بازاریابی دیجیتال - نویسندۀ کتاب بمبگذاری در محتوا - نگارش بیش از 50 مقاله در زمینه بازاریابی دیجیتال - طراح تجربه کاربری و کپیرایتر وبسایت نوین (و بسیاری وبسایتهای دیگر)
درباره تیم ما بیشتر بدانید
پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید